شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

لندن‌: دانشمندان پس از پژوهش‌های فراوان توانستند ژنی را که موجب فر شدن موی افراد می‌‌‌شود، کشف کنند.

تا کنون کارشناسان موفق نشده بودند به ماهیت این ژن پی ببرند اما با شناسایی این ژن، راه صاف کردن مو‌ها هموارتر شده است. از آنجایی که تاکنون این ژن شناخته شده نبود، افراد با به کار بردن مواد شیمیایی یا روش‌های آسیب‌رسان دیگر مو‌های خود را صاف می‌کردند.

اما با شناسایی این ژن دانشمندان امیدوارند مواد بی‌خطری را برای افرادی که تمایل دارند موهای فرشان را صاف کنند، تولید و روانه بازار کنند. البته هنوز پژوهش‌ها در این زمینه ادامه دارد اما در صورتی که این محصول تولید شود، بدون تردید مشتریان زیادی خواهد داشت.

موج‌های 12 متری 

هاوایی: هاوایی همیشه یکی از جاذبه‌های گردشگری بوده و به همین دلیل پیوسته هتل‌های آن مملو از گردشگر است. این در حالی است که علاوه بر طبیعت زیبا و آب و هوای خوب، هاوایی یک جاذبه دیگر هم دارد و آن موج‌های بلند اقیانوس است که گاهی تا ارتفاع 12 متر  بالا می‌رود.

به همین دلیل یک مسابقه موج‌سواری جهانی هم در هاوایی برگزار می‌شود که امسال جایزه‌ای 55 هزار دلاری را نصیب پیروز این مسابقات کرد. گفتنی است که به دلیل مرتفع بودن موج‌ها همه ساله تعداد زیادی از موج‌سواران در این منطقه دچار سانحه می‌شوند و چند مورد فوت هم وجود داشته است.

برنده مسابقات سال جاری به خبرنگاران گفت: این مسابقه خطرناک است اما از آنجایی که شهرت جهانی دارد در صورت پیروزی در آن شما جهانی خواهید شد و به همین دلیل بسیاری از موج‌سواران، این خطرات را به جان می‌خرند.

خانه چرخان

سیدنی: تصور اینکه شما در حال استراحت در خانه بتوانید در هر ساعتی از روز منظره دلخواهتان را ببینید دشوار است، اما خانه‌ای که در استرالیا ساخته شده،‌این امکان را به ساکنان خوش‌شانس‌آن داده است.

این خانه با هزینه‌ای بالغ بر‌700 هزار دلار ساخته شده و ساکنانش می‌توانند به نحوی رایانه مرکزی این خانه را برنامه‌ریزی کنند که در مسیر حرکت خورشید بچرخد یا اینکه در هر ساعتی از شبانه‌روز پنجره اتاق‌ها به سوی یکی از مناظر اطراف باز شود. برای یک چرخش کامل این خانه فقط 30 دقیقه زمان نیاز است.

گفتنی است که در اطراف این خانه هم طبیعت زیبایی وجود دارد و ساکنان آن، رایانه را طوری تنظیم می‌کنند که در طول شبانه روز بدون نیاز به خارج شدن از اتاق‌ها همه این منظره‌ها را از پنجره‌های بلندی که برای اتاق‌ها تعبیه شده است، مشاهده کنند.

دعوای استیکی

فلوریدا: هرچند به نظر نمی‌رسد یک قطعه گوشت استیک به اندازه‌ای سنگین باشد که بتواند به صورت انسان آسیب بزند اما این اتفاق افتاد و زنی را روانه زندان کرد. ماجرا از این قرار بود که این زن برای شام، استیک تهیه کرده بود اما شوهرش به محض مشاهده استیک‌ها ادعا کرد که آنها خام است.

این زن 45 ساله که خیلی عصبانی شده بود، بدون معطلی یکی از استیک‌ها را در حالی که هنوز داغ بود از روی بشقاب برداشت و آن را به صورت شوهرش کوبید. به این ترتیب شوهرش نقش بر زمین شد و او مجبور شد نیرو‌های امدادی را خبر کند.

پس از انتقال این مرد به بیمارستان، زن خشمگین هم توسط پلیس به زندان انتقال یافت. او به خبرنگاران گفت که گمان نمی‌کرده استیک به شوهرش آسیب بزند و فقط قصد تنبیه او را داشته است. اما قاضی، این زن را مجرم تشخیص داده و او را به پرداخت جریمه و جلب رضایت همسرش محکوم کرده است.

کد خبر 97188

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز